Nakłady na reklamę natywną będą w 2016 o 40% wyższe

-Według raportu Netsprint w 2016 r. nakłady na content marketing i wiążącą się z nim reklamę natywną wzrosną o 40%. Taki kierunek rozwoju rynku reklamy związany jest z jej wysoką skutecznością. Ma ona charakter nieinwazyjny, a przez to, że dostosowana jest do treści strony odwiedzanej przez użytkownika, przez co internauci nie uważają jej za szczególnie irytującą.

-Na przykład jeśli użytkownik przegląda portal budowlany i czyta blogi poświęcone projektowaniu domów, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że szuka on inspiracji i informacji na temat budowy własnego domu, dlatego też reklama natywna firmy oferującej projekty domów nie będzie dla niego irytująca, przeciwnie może okazać się niezwykle interesująca. Jak pokazują zachowania konsumenckie taki schemat znajduje potwierdzenie w rzeczywistości, gdyż reklamy wyświetlane kontekstowo mają dużą większy stopień konwersji niż tradycyjne formy promocji. Tego typu reklama generuje ruch wysokiej jakości, który przekłada się na zainteresowanie produktem i jego sprzedaż.