Jak znaleźć klientów?

Obecnie ludzie dużą wagę przywiązują do wyglądu swojego miejsca zamieszkania, pracy, ogrodu… wszystko ma być w jak najlepszym porządku i dlatego szukają najlepszych firm projektowych jak inmagine.pl . Mimo tego, że zapotrzebowanie na projektantów są duże właściciele takich firm ciągle muszą wdrążać nowe pomysły jak przyciągnąć i zatrzymać klienta na dłużej, gdzie ich szukać? Czy opłaca się oferować swoje usługi na forach internetowych?

Wiele osób niestety na początku działalności jaką będzie firma projektująca pomija krok, w którym wyznacza się swojego idealnego klienta. Jest to błąd, bo dzięki określonej grupie docelowej jesteśmy w stanie lepiej dopasować swoje usługi oraz działania. Należy zdecydować, czy chce się pracować dla dużych firm, korporacji, osób prywatnych, czy może małych działalności gospodarczych.

Pomyśleć trzeba również o swojej niszy, można działać tylko dla konkretnej branży lub na przykład kierować swoje usługi tylko dla domów prywatnych. Dzięki temu klient widząc w portfolio zlecenia – chętniej zatrudni firmę, ale także będzie skłonny więcej zapłacić za profesjonalistę.

Na początku drogi należy zadbać o solidne podstawy i o swoją markę jak i również wizerunek profesjonalisty. Trzeba wymyślić dobrą nazwę, zadbać o dobry logotyp oraz inne materiały promocyjne. Dobrym posunięciem będzie też sesja zdjęciowa przygotowana profesjonalnie aby wydobyć to, co najlepsze z pracy projektanta.

Strona internetowa jest wirtualną siedzibą każdej, szanującej się firmy, trzeba zadbać aby potencjalnemu klientowi było w niej miło i przyjemnie. Powinien on móc łatwo znaleźć wszelkie interesujące go informacje. Należy zatroszczyć się o łatwy sposób kontaktu do architekta.

Jeśli na co dzień tworzy się projekty to trzeba pamietać, że strona internetowa jest portfolio. Można tam pokazać swój styl i profesjonalizm na stronie WWW. Dzięki temu można ściągać do siebie klientów, którzy mają podobny poziom estetyki.

Na stronie internetowej koniecznie trzeba dodać dział z portfolio i pokazać w nim swoje realizacje. Nie należy obarczać klienta realizacjami sprzed kilku/kilkunastu lat. Niech będzie w nim maksymalnie kilkanaście najlepszych prac. Można uszeregować je od tej najlepszej, aby już po pierwszej obejrzanej pracy klient był przekonany co do trafności swojego wyboru i zainteresował się współpracą.

Kolejnym ważnym i pomocnym miejscem w pozyskiwaniu klientów są social media. Można w nich pokazywać swoje mniej formalne oblicze i dzięki temu pokazać, jakim się jest człowiekiem na codzień. Można pozyskiwać nowych odbiorców, ale ważnym jest podtrzymywanie także kontaktów ze swoimi dotychczasowymi klientami. Przypominanie – to może zaowocować kolejnym zleceniem. Nie warto działać tylko i wyłącznie sprzedażowo na portalach społecznościowych – dobrze dbać o ciekawe treści, które są chętnie udostępniane dalej. Można pomyśleć o branżowych infografikach i ciekawostkach, które pokochają tłumy.

Warto zbadać takie portale, w których przebywa grupa docelowa i działać w nich – przyniesie to najlepsze efekty. W ostatnich latach coraz popularniejsze okazały się na Facebooku grupy – warto się w nich udzielać i pomagać innym aranżować wnętrza. Dzięki temu można pozyskać nowe kontakty oraz trafić na swoich potencjalnych klientów.

Najważniejszy sposób na pozyskiwanie klientów to doskonała praca na najwyższym poziomie. Budowanie swojego wizerunek poprzez swoją profesjonalną pracę. Trzeba pamiętać, że każdy klient jest chodzącą wizytówką. Dobra praca pozwoli wykorzystać najważniejszy w dzisiejszych czasach mechanizm rekomendacji, którym są polecenia przez klientów.